Kändisparfymer

Jag lovar dyrt och heligt, när jag blivit känd musiker ska jag INTE lansera min egen parfym.
Jag var på stan efter skolan idag, gick in på Kicks och tittade på hyllorna. Där stod parfymer från One Direction, Britney Spears, Justin Bieber, Beyoncé, Kate Perry, Lady Gaga, Rihanna. . .
Jag är inte så säker på att Harry, Louis och de andra i One Direction ens gillar That Moment. Inte heller tror jag att Lady Gaga använder sin egen Fame. Visserligen är det ganska sannolikt att Lady Gaga verkligen låtit skapa en helt egen parfym åt sig själv, hon har ju råd med det, men den parfymen delar hon nog inte med sig av. Jag tror inte hon vill dofta som en massa andra personer.
Det är ju inte heller så att de här artisterna varit med och skapat de här parfymerna. Det handlar bara om att tjäna pengar på deras namn. Inget fult med det, men hela det här gänget tjänar väl tillräckligt bra med pengar på sin musik?
Jag tycker inte att någon av  kändisparfymerna doftar så gott,  många av dem påminner lite om hur det luktar när man sticker ner näsan i en påse med smågodis ( och nu ber jag dem som kanske har någon av dessa dofter som sin favorit, om ursäkt. Man tycker ju olika. . .)
Vad blir nästa steg? 
Harry Styles toapapper?  Justin Biebers disktrasa, komplett med hans porträtt?  Rihannas tamponger?
Och var det inte någon svensk artist som för ganska länge sedan försökte kränga ett album med hjälp av tomatsoppa?
Jag kommer inte att köpa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0