One Directions "knarkskandal"

Ingen har väl  missat att One direction kommer till Sverige om ett par dagar. Vissa av mina kompisar har redan börjat planera hur de ska tälta nära Frends Arena nattten  innan för att få stå så nära scenen som möjligt.  Kön  är organiserrad,  det vill säga ett par tjejer har tagit på sig ansvaret att hålla ordning på när folk kommer  dit, ge dem ett könummer, som sedan gäller när man kan börja köa officiellt utanför arenan.
Jag har också biljetter till den här konserten, men jag tror inte jag orkar ligga utomhus i sovsäck bara  för att hamna längs fram. Det var enklare när Leon och Leoparderna var med i Stjärnskott. Visserligen fick vi kämpa för att få bra platser då också, men vi behövde ju inte ligga ute i sovsäck åtminstone. Läs här om hur det var: http://www.berghsforlag.se/index.php?p=pres&isb.
n=9789150219968
Vill du läsa början av berättelsen så har du den här:http://www.smakprov.se/smakprov/visa/9789150219968/partner/smakprov
Nu till något annat: Ingen har väl missat One Directions så kallade knarkskandal heller, videon där Zayn och Louis röker på i Peru. Men jag tror inte alls att de blev filmadde av misstag. Jag tror att killarna i One Direction försöker tvätta bort den snälla, gulliga bilden av bandet. Deras fans blir äldre och vill kanske inte längre ha idoler som är lite som gosedjur, utan lite "farligare". Så därför såg de till att den här filmen kom ut. Jag är  övertygad om att det handlar om reklam.
Sedan kan man förstås tycka att det  är ganska dum reklam, för det finns väl andra sätt  att ändra på sin image.  Till exempel genom själva musiken. Men det kräver ju lite mer arbete. . .
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0