Ett livstecken efter lååång tystnad och så lite "sluta skolan-musik".

Det är mer än en månad sedan jag skrev något här på bloggen. Sorry. Jag har haft så fruktansvärt mycket att göra. Ni vet hur det är, terminen är snart slut och vi har haft massor av prov i skolan, och dessutom  projekt att lämna in. Vi har också haft flera konsert, kören från skolan alltså, och det betyder ju repetition efter skoltid. Och så händer det ju alltid en massa andra saker i slutet av våren och början av sommaren, en del roliga och annat mindre roligt.Jag hade tänkt berätta en del av det som hänt, men jag inser att det är alldeles för mycket. Vi tar det någon annan gång.
Ute på gatorna rullar studentflaken fram med klasser som slutar gymnasiet. Stort oväsen! Jag kan inte låta bli att undra hur de väljer musiken. Varje år vid den här tiden, så blir det revival för en del av de där låtarna man hoppades skulle förbli bortglömda. 
Jag tycker flakstudenterna borde välja musik som handlar om att sluta skolan. Här kommer några tips. IK, alla är väl inte direkt flakanpassade, men de påminner i alla fall om att det kan kännas bra att sluta. Men jag tror att det kommer att känna vemodigt också, så småningom när det blir dags.:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0