Avundsjuk på alla som åker till Bråvalla

Idag är den stora avundens dag.
Bråvallafestivalen startar och jag är inte där. Jag hade så gärna velat  lyssna på Bastille och Daniel Adams-Ray och Imagine Dragons (mest av alla tror jag) och Mando Diao och Jake Bugg och Laleh (henne hörde jag i och för sig i början av sommaren på Grönan, bra som alltid!) och Lana del Ray och Nonono och The Kooks. . . och en massa andra också.
Och så går jag här i Stockholm och drar, medan andra får fantastiska festivalupplevelser på Bråvalla. Det är inte rättvist!  Men nästa år. . .Då ska jag se till att ta mig dig, och då ska jag se till att ha nog med pengar för att kunna göra det. Jag börjar spara redan nu.
Om vädret blir bara lite bättre tror jag att jag tar gitarren och går ut och spelar för att kanske få lite pengar från turisterna. Och jag tror till och med att jag ska våga ställa mig i Gamla stan, på Västerlånggatan. Vi ses där - om jag vågar.
Så här lät Imagine Dragons när de spelade live i Stockholm i fjol. Då var jag inte heller där, vilket ju hade att göra med det där otroligt irriterande fenomenet åldersgränder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0