Höst eller sommar? En fråga om inställning.

Det är september med fortfarande sommar och det är härligt. Nu på morgonen är det 15 grader ute.
Om det hade varit maj och 15 grader i skuggan så hade vi haft på oss linnen, knölat ner jackan i väskan och intalat oss själva att det redan var sommar. Till slut hade vi trott på det.
Men nu är det september och vi förväntar oss höst. Jag såg en kille gå förbi på gatan. Han hade varm rock, ylleaktig halsduk och mössa. Man får hoppas att han har en effektiv deodorant.
Det såg lite deprimerande ut, och jag bestämde mig för att ha sandaler på fötterna idag, som motvikt och kanske också för att jag är lite vidskeplig. Om man visar sommaren lite mer respekt så stannar den nog lite längre.

Kommentarer
Postat av: Mia

Kanske inte sandaler längre, lite kallt om tårna. Men Converse.

2013-09-18 @ 13:33:41
Postat av: lovisa

men när det har varit vår i någon månad är man ju trött på det och vill ha sommar! och nu är man trött på sommar och vill ha höst.

2013-09-21 @ 17:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0