Felsjunget

För några dagar sedan skrev jag om världshistoriens vackraste låtar och en på min lista är Patti Smiths Pissing in a river. Men jag trodde att den hette Pissing in THE river, ända tills jag läste kommentaren från Fredrika.
Det fick mig att tänka på sajten Saltmannen som är så sjukt rolig att den borde kunna pigga upp till och med den mest griniga surpuppa.
Till Saltmannen skickar folk missförstådda låttexter. Mina favoriter är killarna som fick Bowies Ziggy Stardust rejält om bakfoten. Bowie sjunger ju . . .making love with his ego. . .. Men den ena av killarna trodde det var  . . .making love with his eagle. . . och den andra . . .making love with a seagull.
Medan vi är inne på kinky stuff med fåglar inblandade, så måste jag även nämna Another one fights the ducks. (alltså Another one bites the dust, Queen).
Det är här bara ett par exempel. Kika in på www.felsjunget.se

Kommentarer
Postat av: lovisa

lol bra tips!

2013-09-24 @ 09:53:44
Postat av: Emma

SV: Ååå ska kolla efter den. Kommer väl till biblioteket snart kanske..

Svar: Finns nog redan där. Annars kan du alltid önska.
kahlokarlsson.blogg.se

2013-10-03 @ 12:56:30
URL: http://Novellfoton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0