Systrarna Haim om synen på tjejer som spelar

Det handlar mycket om systrar här. Igår skrev jag ju om systrarna Söderberg i First Aid Kit och idag handlar det om systrarna Danielle, Alana och Este i bandet Haim ( som också är tjejernas efternamn). De beskrivs ibland som Fleetwood Mac förflyttade till nutid, men jag tycker inte de behöver  jämföras med andra. De räcker gott och väl som sig själva.
Systrarna Haim började spela redan när de var små, och från början spelade alla trummor. Men idag är faktiskt trummisen i bandet ingen av dem. Nu ligger de på brittiska albumlistan och i somras spelade Haim på festivalen Way out West i Göteborg. Om någon som läser det här var där, så hör gärna av dig och berätt för mig hur det var.
I tidningen i morse läste jag en intervju med Haim, och systrarna berättade att när de spelar ute så brukar arrangörerna prata mycket om hur söta och gulliga de är, men mindre om deras musik. 

– För ett par månader sedan gjorde vi en spelning i London. Biljetterna var slutsålda, det var jättestort för oss och efteråt så var vi stolta över hur bra det hade gått. Och den första killen som kommer fram till mig säger att vi börjar bli bra – för att vara ett tjejband, sa Alana Haim i Dagens Nyheters intervju.

Man blir så himla arg! Tänk om någon skulle komma och säga till, låt säga Arctic Monkeys att "nu börjar ni låta riktigt bra, trots att det bara är killar i bandet".

Sä här låter Haim:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0