Dödskul med skelett

Halloween!
Ikväll ska vi spela på en spökfest, har precis varit på Buttericks och köpt häxhattar åt oss alla.
Men för att få maximalt firande så behöver man ju inte nöja sig med att fira på det vanliga svenska/amerikanske sättet , utan kan lägga till lite mexikanskt firande.
När jag var liten gick vi alltid till Etnografiska muséet den här veckan. Där firas de dödas dag som man gör i Mexiko, och då kallades aktiviteterna i verkstaden "Dödskul med skelett". Jag har tillverkat massor av skelettmasker där. Fram till nyligen hängde de på kakelugnen i mitt rum,  hela samlingen, från de masker jag gjorde när jag var tre och fram till dem jag gjorde i sexan. De senaste åren har det inte blivit av att gå dit, men jag blir lite nostalgisk när jag tänker på Dödskul med skelett. Kanske tar jag med mig Jonas (min lillebror)  till skelettverkstaden i morgon.
Så här pyntar man i Mexiko och på Etnografiska:
 
Vi i bandet har förstås sett till att lära oss några nya låtar lämpliga för Halloweenfest. Bland annat den här:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0