Lady Gaga och mobbning

Ikväll uppträder ju Lady Gaga i Globen. Jag ska inte dit, har inte råd eftersom jag lagt ut mycket pengar på andra konsertbiljetter, som Ed Sheeran och Lykke Li längre fram den här hösten.
Men jag hade gärna varit i Globen - om någon haft den stora snällheten att bjuda mig.
Många tänker ju på spektakulära kläder när man pratar om Lady Gaga, men jag tycker hon är en riktigt bra låtskrivar. Det märker man om man spelar hennes låtar akustiskt på gitarr eller piano. Men de två bästa Lady Gagalåtarna, Pokerface och Bad Romance är ju skrivna av svenska Red One, får man väl också nämna.
I flera intervjuer har Lady Gaga berättat om vilket helvete hon hade när hon var barn och tonåring. Hon blev svårt mobbad, grät nästan varje dag efter skolan och en gång blev hon slängd i en soptunna.
Sådant kan ju göra en knäckt för livet, eller så bestämmer man sig för att man en dag ska man se till att allt blir annorlunda.
Lady Gaga har berättat att det var Beyonce som räddade henne när allt kändes som hemskast. Hon brukade titta på Beyonce på MTV och tänka att så ville hon själv bli en dag, och att det kanske inte var omöjligt.
Jag undrar hur de som mobbade Lady Gaga tänker när de ser och hör henne nu. Jag gissar att de skryter om att de en gång var hennes kompisar. Så brukar det ju vara.
Det är ganska intressant att många artister som verkligen är udda, hade det svårt när de var yngre. Blir man mobbad så kanske man kommer till en punkt där man till slut inser att det inte är någon idé att försöka anpassa sig och likna alla andra. Man kanske lär sig gå sin helt egna väg, och det kan man ju ha nytta av om man sedan blir artist.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0