Sheila Chandra och Monsoon

Lyssna på den här låten!
Sheila Chandra heter hon som sjunger. När hon var 16 bildade hon gruppen Monsoon som gjorde sin alldeles egna blandning av brittisk pop och traditionell indisk musik. Jag har ju lyssnat en del på indisk musik eftersom jag följt med mamma till Indien några gånger när hon gått yogakurs där. Hon är yogalärare, så vi brukar stanna ganska länge på samma plats, och för att jag skulle ha något att göra började jag ta lektioner i indisk dans. Det var en av mina danslärare som tipsade mig om Monsoon.
Jag letade på Youtube efter nyare låtare, och googlade Sheila Chandra för att se om hon gjort något på senare tid. Det hade hon inte, inte när det gäller musik i alla fall. Istället hade hon skrivit en bok om hur man håller ordning hemma. "Banish Clutter Forever - How the toothbrush principle will change your life". Om man läser den får man bland annat lära sig hur man ska hålla ordning på skrivbordet. Mitt skrivbord syns inte ens, pappershögarna är en halv meter höga. En del av pappren är från förra läsåret. och en del från förrförra. 
Seriöst. Hur kan man sluta sjunga för att skriva böcker om STÄDNING?!?
Det där var en orättvis och elak kommentar, förstod jag när jag läste Youtube-kommentarerna till den här låten. Där berättade någon att Sheila Chandra drabbats av en sjukdom som gör att hon inte längre kan sjunga. Hon kan nästan inte prata heller, är praktiskt taget stum. Så sorgligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0