Laleh

Laleh har ju släppt en EP i USA för ett par veckor sedan, och det är bra att fler får en chans att höra henne.
Vi har ju en speciell relation, Laleh och jag. Jag tänker på hennes tidiga låt Closer, som fick en alldeles särskild betydelse i mitt liv. Om du läst boken om mig, "Stjärnskott" , så vet du vad jag menar.
Hursomhelst, så här skriver recensenten i tidningen Time om Lalehs EP Boom:
"Opening with dreamy piano chords and a simple dance beat, the EP’s title track, premiering at TIME today, doesn’t sound so explosive right away. But give it time, and Laleh’s hypnotizing harmonies eventually build into something worthy of the title “Boom.” 
Det är en grå och tråkig morgon idag, lyssnade  på Laleh på väg till skolan. Blev lite uppmuntrad av Colors. När jag ändå är i Laleh-farten, så passar jag på att uppmuntra dig att lyssna på gamla "Closer" också. Och "Boom".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0