Hästar, hundar och hår under armarna

Dagens boktips: Millan - hästar, hundar och hår under armarna.
När jag var liten älskade jag böckerna om Millan, och då var ju hon också liten i berättelserna.
I våras kom en ny bok om henne, och i den är hon 12. Jag gillar henne så mycket! Jag tycker hon är lite som jag själv var för några år sedan, bortsett från att min karriär i stallet blev VÄLDIGT kort. Det var nämligen då det upptäcktes att jag var pälsdjursallergiker, tråkigt nog. Men jag hann i alla fall vara i stallet tillräckligt många gånger (det var väl fyra, kanske fem) för att jag ska känna igen det där som hästtokiga Millan är med om i boken.
Personerna i Millan-boken går ju på mellanstadiet, men den här berättelsen är kul att läsa även om man blivit lite äldre.
Milena Bergquist heter hon som skrivit boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0