Glastonbury slutsålt på nolltid

1 timme och 27 minuter, exakt så kort tid tog det innan biljetterna till Glastonburyfestivalen var slutsålda. 120 000 biljetter, som kostade över 2000 kronor! Och då vet man inte ens vilka som ska spela där!
Jag hade så gärna velat åka dit.
För två år sedan var vi på semester i Cornwall i England. Vi var där just under den tid då festivalen brukar pågå. Det var inte så långt till Glastonbury från byn Mousehole där vi bodde, och jag tänkte att jag nog skulle kunna övertala Siggy, eller kanske mamma att följa med till festivalen.
Men just det året var Glastonbury inställt. Typiskt!
Istället hamnade jag på Mouseholes årliga sommarfestival, lyssnade på ett banjoband från staden Penzance strax intill, minglade med bleka britter utklädda till sjörövare och åt paella som serverades ur en båt (!) och var tillagad i sådan mängd att det räckte till hela byn. Det var en märklig festival, och ganska så kul faktiskt. Men det var ju inte som att få gå på Glastonbury.
Det blev ingen festival  i Glastonbury 2012 för att arrangörerna hade svårt att få tag på tillräckligt många bajamajor och att ordna med polisbevakning. Just den sommaren var det ju sommar-OS i London som lade beslag på både bajamajorna och poliserna.
Här är en flygbild från Glastonburyfestivalen förra året.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0