First Aid Kit hos David Letterman

Så fint de sjunger! Jag ryser.
För några dagar sedan var Johanna och Klara i First Aid Kit hos David Letterman. Det är stort. Han har en pratshow i TV varje dag och typ alla amerikaner ( ja nästan åtminstone) tittar. Bara riktigt stora artister får vara med.
I somras såg jag First Aid Kit live två gånger, först i Uppsala när de var förband åt Patti Smith. Jag hade hoppats att de skulle göra Danding Barefoot tillsammans, men det gjorde de inte. Sedan såg jag dem på festivalen Stockholm Music and Arts i augusti, och då var de nästan ännu bättre. Jag ska nog kolla in Emmylou Harris, som de sjunger om.
First Aid Kit´s Emmylou har en sorglig test som börjar så här:
 
Oh the bitter winds are coming in,
And I’m already missing the summer.
Stockholm’s cold but I’ve been told
I was born to endure this kind of weather.
When it’s you I find like a ghost in my mind,
I am defeated and I gladly wear the crown.

Så kan man ju känna det nu när det blivit höst. . .
Så här lät systrarna SÖderberg hos David Letterman:

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag hörde dem också i Uppsala. Skitbra.

2013-10-03 @ 18:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0