Ett meddelande från Miss Li och Amnesty

Så här skriver Miss Li på Amnestys hemsida:
 
ETT MEDDELANDE FRÅN MISS LI
 
Ibland blir det så påtagligt hur vi alla föds till denna jord under helt olika förutsättningar.

Jag hade tur. Jag föddes till ett tryggt hem. Mat på bordet. Kläder och en varm kram av mina föräldrar när jag kröp ner under mitt rosa täcke om kvällen. Jag hade rätten att gå i skolan. Jag har rätten att utbilda mig till vad jag vill. Jag har rätten att gifta mig med den jag älskar och jag har rätten att få en rättvis rättegång om nån någon gång skulle anklaga mig för att ha begått ett brott.

Jag har fötts här och jag tar det självklart som mina Mänskliga Rättigheter.

Tyvärr blir det lätt så att man tar detta för givet här i trygga Sverige. Varför ska det inte vara möjligt att förändra och göra det lika självklart för alla människor i alla länder?

För vi kan förändra. Du. Jag. Tillsammans. Om vi går ihop och kämpar så kan mänskliga rättigheter vara en lika självklar sak överallt. I hela världen.

Miss Li
 
Vill du också göra som Miss Li? Gå in på www.amnesty.se. Du kan vara med och vädja för personer som sitter i fängelse bara för sina åsikters skull. Allt som behövs är en namnunderskrift. Det fixar du på nätet.
 
 
 
 
 
http://skriv.amnesty.se/?utm_source=amnesty_se&utm_medium=popup&utm_campaign=skriv
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0