Boktips: Only väg is up

Jag gillar böcker där huvudpersonerna har drömmar, och där deras drömmar handlar om något mer än att bli som alla andra. Därför var det kul att läsa Only väg is up av Emmy Abrahamsson.
Bokens huvudperson är Filippa, som precis som jag heter Karlsson i efternamn. Filippa drömmer om att komma in på teaterskola i London och bli skådespelerska. Den här boken handlar om hennes första tid i London, och där är livet ganska tufft. Filippa måste hitta jobb och bostad, men hyresvärlden är en skummis och de jobb Filippa kan få är dåligt betalda och cheferna är elaka.  Men Filippas London är också en stad där man kan hitta vänner för livet och där drömmar faktiskt kan gå i uppfyllelse.
Allt det här skriver Emmy Abrahamsson om på ett väldigt roligt sätt.
Det finns en fortsättning också. Den heter Stjäla the show, och den ska jag läsa så fort jag hinner.

Kommentarer
Postat av: Emma

Läs fortsättningen också! Du kommer att vilja dra till London och bo där nu genast.

2013-09-05 @ 22:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0